Ettersom vårens frontfagsoppgjør mellom NHO og LO ble utsatt til 3. august på grunn av Corona-pandemien har hovedoppgjøret i alle sektorer blitt utsatt til høsten. Hva vi kan forvente oss fra disse oppgjørene er enda tidlig å si ettersom frontfagsoppgjøret er i mekling.
Fredag 13. mars ble det kjent at frontfagsforhandlingene blir utsatt til 3. august på grunn av koronasituasjonen. Partene i disse forhandlingene, Norsk Industri (NHO) og Fellesforbundet (LO), har forlenget overenskomsten til 21. august. Resultatet i disse forhandlingene kalles «frontfaget» og er retningsgivende for de andre lønnsoppgjørene i Norge.