Kurs i lokale forhandlinger

Publisert 13.05.2022

Årets lokale forhandlinger blir viktige, ikke minst grunnet økende prisstigning. Som tillitsvalgt trenger du all den kunnskap du kan få om oppgjøret. Derfor inviteres du til kurs om forhandlingene.

Juristforbundet holder kurs om lokale lønnsforhandlinger 15.-16. juni i Tønsberg for tillitsvalgte på KS-området og i Samfunnsbedriftene. Kurset er fulltegnet, men det kan bli noen restplasser nærmere kursstart. Kontakt kursadministrasjonen i sekretariatet hvis du vil være med.

Som vanlig gjennomfører også Akademikerne komprimerte kurs på dagtid om samme tema. Det blir to digitale tilbud, det første tirsdag 31. mai. I tillegg avholdes det fysiske kurs i de større byene. Noen før sommeren og de fleste i august/september.

Vi anbefaler kursene, og påmelding skjer direkte via Akademikerne. Alle tillitsvalgte får plass. Eventuelle reiseutgifter dekkes av Juristforbundet.

Juristforbundet vil også sette opp et kurs for tillitsvalgte i Oslo kommune tidlig på høsten. Dette forutsetter at det blir avsatt lokal pott i år, noe vi tror vil skje. Invitasjon til kurset vil bli sendt før sommerferien.

Sekretariatet sender som vanlig ut rundskriv etter at de sentrale forhandlingene i kommunal sektor er sluttført, trolig 24. eller 25. mai