Kommuneprosjektet: Vet du om gode eksempler?

Publisert 26.01.2021

Foto: iStock/urbazon

Kommuneprosjektet er det viktigste satsningsområdet for Juristforbundet – Kommune de neste to årene. Det skal vise hvorfor tilstrekkelig juridisk kompetanse i kommunene er en forutsetning for innbyggernes rettssikkerhet. Da trenger prosjektgruppen gode eksempler å vise til – og ber dere tillitsvalgte om hjelp.

Kjenner du til personer som har opplevd at de ikke har fått sine rettigheter fra kommunen fordi saksbehandlerne ikke har hatt tilstrekkelig innsikt i lov- og regelverk? Eller kjenner du noen som har fått hjelp fra en jurist i kommunen til å oppdage sine rettigheter? Er det mulig å spørre disse personene om de kan dele sin historie offentlig, om nødvendig anonymt?

Prosjektgruppen takker på forhånd for alle forslag og tips. Ta kontakt med prosjektleder Hanne Eie Sudland på hes@juristforbundet.no.

Vi håper dere tillitsvalgte vil være med på å synliggjøre verdien av juridisk kompetanse i kommuner og fylkeskommuner. Sammen skal vi løfte juristenes posisjon!