Sterkest sammen

Publisert 11.03.2021 av Nasjida Noorestany

Vi er mange som sliter om dagen. Studenter sitter isolerte på hver sine hybler og det sosiale samværet uteblir. Mange av oss i fremmede byer, langt unna familiene våre. Som nyvalgt leder for Juristforbundet – Student vil jeg si at vi er her for deg.

Til tross for at studenter er en svært utsatt gruppe under pandemien, har vi en tendens til å bli glemt. Nylig viste vår undersøkelse at mange jusstudenter sliter med stress, manglende konsentrasjon og motivasjon. Flere sier de har vurdert å hoppe av studiet.

Det er svært trist, men likevel forståelig at en del tenker slik. Pandemien har tvunget oss hjem på hyblene og inn i en isolasjon ingen ønsker seg. Vi i Juristforbundet innbiller oss ikke å kunne gjøre om på alt dette, men vi gjør det vi kan for å holde motet til våre medlemmer oppe. Derfor har vi lagd arrangementer som digitale quizer, foredrag om stressmestring, kurs i juridisk metode og oppgaveteknikk, og webinar om jobbsøking.

Med over 2.400 medlemmer er Juristforbundet – Student et unikt samlingspunkt for mange av landets jusstudenter på tvers av studiesteder. I tillegg til våre mange medlemsfordeler, som gratis innbo- og ulykkesforsikring, karriererådgivning og mastergradsstipend, er samholdet noe av det viktigste Juristforbundet tilbyr, spesielt i en vanskelig og krevende tid som nå.

Sammen skal vi komme oss gjennom pandemien og ta hverdagen vår tilbake.