Høst betyr valg

Publisert 25.09.2023 av Johannes Ørn Thorsteinsson, leder, Juristforbundet – Student

Foto: Thomas Haugersveen

Det betyr også at det snart skal avholdes valg i Juristforbundet – Student. Juristforbundet er en unik plass å engasjere seg, både på lokalt og på nasjonalt nivå.

Utdanningsspørsmål og politikk er et prioritert område for forbundet. Juristforbundet arbeider særlig med saker som finansiering av studiet, økt satsing på rettsvitenskapelig forskning og at jusstudenter skal lære om og være i stand til å møte et digitalisert arbeidsliv etter endt utdannelse. Dette er området hvor det gjenstår mye spennende arbeid, som involverer både studiestedene, politikere og forbundet.

På de fleste studiesteder blir dette omtrent midt i november. Perioden for vervene er fra 1. februar og varer ett år. Mer informasjon vil komme i løpet av oktober.

Oppfordrer til å stille

Alle verv i Juristforbundet – Student vil være på valg. Det er de lokale valgene som avgjør sammensetningen i seksjonsstyret. Seksjonslederen velges på årsmøtet i februar blant styrets påtroppende medlemmer. Jeg oppfordrer alle som er interessert i politisk arbeid og i jusstudiets fremtidige utfordring og rammebetingelser til å stille til valg.

Angående teknologisk utvikling og arbeid vil jeg særlig fremheve at Juristforbundet har et utvalg, Tech Forum, som jobber med disse spørsmålene. Arrangementene til Tech Forum kan dere finne på Juristforbundet.no. Følg de gjerne også på Facebook og Linkedin.