Juristforbundet sterkt representert under Arendalsuka

Publisert 16.06.2022

Foto: Ardendalsuka/Mona Hauglid

Nærmere 20 tillitsvalgte og ansatte i Juristforbundet vil være på plass under Arendalsuka for å sanke ny kunnskap, bygge nettverk og påvirke politikere og publikum. Ved siden av å besøke arrangementer og stands, vil forbundet ha to egne arrangementer.

Arendalsuka er den årlige samlingsplassen for politikere, interesseorganisasjoner, medier og ulike fagmiljøer. I år er den lagt til 15.-19. august. Se arendalsuka.no

Inviterer til debatt

Tirsdag 16. august kl. 12.00 inviterer Juristforbundet til debatten «Påvirker mediene utfallet av straffesaker?» på Clarion Hotel Tyholmen.

I panelet sitter NRKs krimkommentator Olav Rønneberg, Grete Lien Metlid, leder for etterretning og etterforskning ved Oslo politidistrikt, advokat (H) John Christian Elden fra Elden Advokatfirma AS og Kirsten Bleskestad, leder av Dommerforeningen. Debatten ledes av Juristforbundets Vegard Valestrand.

Dagen etter er Juristforbundet Tech Forum vertskap for temaet «Kunstig Intelligens – skjønnhet eller udyr?» Her møtes både eksperter på området og politikere til debatt om fremtid og evt. nasjonal satsing. Debatten går onsdag 17. august kl. 14.00 på Clarion Hotel Tyholmen.