Avlyst | Kick Off: iHuman med debatt og tapas

Publisert 03.03.2020

Foto: Eurforia film

Juristforbundets Tech Forum inviterer til kick-off med visning av filmen iHuman på Cinemateket (Oslo) 16. mars.

Refundering av billetter til JF Tech Forums event 16. mars  (visning av filmen iHuman med debatt og tapas)

Vi er glade og takknemlige for at Cinemateket har funnet en hensiktsmessig måte å legge til rette for refundering av billetter til ovennevnte arrangement. For refundering fyller dere ut vedlagte skjema og sender på e-post til gunnar.bangsmoen(a)nfi.nosenest onsdag 8. april 2020. Skriv "Refusjon JF" i emnefeltet på e-posten. De som ikke har kjøpt billett over internett, men direkte i Cinematekets kasse, må i tillegg vedlegge en kopi av billetten/billettene. Eventuelle spørsmål rettes til den nevnte e-postadressen.

Eventuelt gjenstående beløp som ikke ønskes refundert innen fristen vil JF Tech Forum overgi til Cinemateket som støtte i denne vanskelige tiden.

Med håp om at det går bra med alle og god bedring til dem som eventuelt er rammet

Mvh

Joachim Benno

Leder, JF Tech Forum

Filmvisningen er Tech Forums første offentlige arrangement og etterpå inviteres det til diskusjon og refleksjon over de problemstillinger filmen tar opp. Det serveres tapas og arrangementet er åpent for alle, så ta gjerne med kollegaer, familie eller venner. Velkommen!

KJØP BILLETT HER

Dokumentarthriller om den største teknologiske revolusjonen noensinne: Kunstig intelligens

iHuman er den første internasjonale kinodokumentaren som viser den akselererende industriens politiske og sosiale konsekvenser gjennom møter med noen av de største pionerene i vår tid. Filmen tar oss med på en reise inn i den «usynlige revolusjonen», hvor kunstig intelligens forandrer oss som mennesker og som samfunn. Vi er besatt, avhengig og kontrollert av teknologi. Men, hvem har egentlig kontrollen? Kunstig intelligens er blitt så avansert at vi står overfor en rekke etiske dilemmaer. Er vi i ferd med å gjøre oss selv overflødige? Menneskeheten står foran et veiskille.

iHuman hadde verdenspremiere på prestisjetunge IDFA i Amsterdam før jul, med Edward Snowden i aftertalk. Filmen har også vært vist på FN-konferanse i Genève, presentert på G7-toppmøte og i EU, og skal vises på World Economic Forums "Global Technology Governance Summit" i april. Se trailer

Debatt etter filmvisning

Etter filmvisning inviteres det til diskusjon og refleksjon over de problemstillinger filmen tar opp. Panelet vil bestå av:

• Håvard Holm, president i Juristforbundet
  • Lise Lyngsnes Randeberg, president Tekna
  • Tore Tennøe, direktør Teknologirådet
  • Ingeborg Frøysnes, politisk rådgiver IKT-Norge
  • Leonora Onarheim Bergsjø, leder Norsk råd for digital etikk

Diskusjonen ledes av Joachim Benno, leder JF Tech Forum. Arrangementet avsluttes med tapas, mingling og individuelle diskusjoner i kino-foajéen.

Tech Forum

JF Tech Forum er et ekspertutvalg oppnevnt av Juristforbundet. Forumet skal følge den teknologiske utviklingen, med fokus på konsekvenser av digitaliseringen og bruk av kunstig intelligens. Forumet skal bidra til å øke kunnskapen blant medlemmene og for øvrig bidra til samfunnsdebatten på dette området.

Praktisk informasjon

Tid: 16.mars kl. 17.15-20.00
Sted: Cinemateket, Dronningens gate 16, Oslo
Forkjøpspris frem til 12.mars: 120 kroner, inkludert tapas og drikke