Faglig og sosial samling med Arbeidslivsjuristene – Arbeidslivssafari: Bli kjent med arbeidslivets parter!

Foto: Istock/Skynesher

Arbeidslivjurister behøver å kjenne til de forskjellige organisasjonene i arbeidslivet. Arbeidslivsjuristene inviterer derfor til den første, av forhåpentligvis mange og årlige, arbeidslivssafari der vi skal besøke og bli kjent med en arbeidstaker- eller en arbeidsgiverorganisasjon.

Start: 29.03 kl. 16:15
Slutt: 29.03 kl. 20:00

Næringslivets Hovedorganisasjon NHO
Middelthuns gate 27, 0368 OSLO
Påmeldingsfrist
21.03 kl. 12:00

Dokumentasjon for registrering av etterutdanningstimer:

Invitasjon

Presentasjon fra Kurt Weltzien

Presentasjon fra Øystein Dørum

Velkommen til samling med Arbeidslivsjuristene 29. mars 2023 hos Næringslivets hovedorganisasjon i Oslo. Målet for samlingen er å lære NHO bedre å kjenne, og det vil blant annet bli holdt innlegg om NHO Fellesskapet, NHOs advokattjenester og NHO i et historisk perspektiv. Det vil også bli holdt et faglig innlegg om status for den norske økonomien.

Arbeidslivsjuristene er en forening i Juristforbundet, som samler jurister og advokater ansatt i arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjonene. Vi inviterer også andre medlemmer i Juristforbundet, som jobber med arbeidsrett, og som ønsker å delta på våre samlinger. Foreningen legger til rette for gode faglige temaer, diskusjoner og nettverksbygging innenfor arbeidsrettsfeltet.

Det vil bli servert tapas og drikke. Arrangementet er gratis for Juristforbundets medlemmer.

AGENDA 29. mars 2023 – Arbeidslivssafari: NHO

16.00 – 16.15: Registrering og matservering

16.15 – 16.20: Velkommen v/styret i Arbeidslivsjuristene

16.20 – 16.40: NHO i et historisk perspektiv, ved Petter Haas Brubakk, Administrerende direktør, NHO Mat og drikke

16.40 – 17.00: NHO-fellesskapet og NHOs advokattjenester, ved Kurt Weltzien, avdelingsdirektør for NHOs advokattjenester, NHO Sentralt

17.00 – 17.30: Pause / mingling / matservering

17.30 – 18.15: Den perfekte stormen: Korona, krig og lønnsoppgjøret 2023, ved Øystein Dørum, Direktør samfunnsøkonomi/Sjefsøkonom NHO Sentralt

18.15 – 20.00: Mingling

Begrenset antall plasser!
VELKOMMEN!

Hilsen

Påmeldingsfrist:
Snarest, og innen 21. mars kl 12
Det er bindende påmelding etter påmeldingsfristens utløp. Manglende oppmøte/avmelding etter fristen belastes med 300 kroner.

Oppgi i kommentarfeltet ved påmelding om  eventuelle allergier.
Kursnummer: 239038

Obligatorisk etterutdanning
Medlemmer av Advokatforeningen som deltar fysisk på arrangement i regi av Juristforbundet for å få etterutdanningstimer, må selv registrere dette på Advokatforeningens "Min side" eller selv holde oversikt over timene på annen måte. Bekreftelse vil bli sendt deltakerne etter endt arrangement. Husk å ta vare på dokumentasjon som invitasjon/program osv.