Juristforum: Hvem truer hvem?

iStock | einbo

Juristforbundet inviterer til Juristforum i Tromsø om "Hvem truer hvem? Norsk forsvarsstrategi i møtet med USA og Russland". Foredragsholder er oberstløytnant Tormod Heier. Velkommen!

Forumet er åpent for alle.

Start: 18.09 kl. 17:00
Slutt: 18.09 kl. 19:00

Clarion Hotel The Edge
Kaigata 6, 9008 TROMSØ
Påmeldingsfrist
16.09 kl. 12:00
Har vi grunn til å bli bekymret?

Situasjonen i nordområdene er mer spent enn under den kalde krigen. Russland ruster opp sine væpnede styrker og har inntatt en mer selvhevdende rolle overfor Vesten. USA på sin side øker det militære nærværet, i Norge så vel som i resten av Nord-Europa. I dette spillet flytter også det norske forsvaret sine styrker inn i Finnmark, nærmere russergrensen. Har vi grunn til å bli bekymret?

Kort om foreleser

Tormod Heier (født 1968) er en norsk offiser (oberstløytnant i Hæren) ansatt ved Institutt for militær ledelse og operasjoner ved Forsvarets høgskole i Oslo. Heier har militær utdannelse fra Krigsskolen og Forsvarets høgskole, samt mastergrad fra King’s College London og doktorgrad i statsvitenskap fra Universitetet i Oslo. I 2017 ble han tildelt Ossietzky-prisen. Han har også vært bidragsyter til en rekke fagartikler i bøker og tidsskrifter.

Heier foreleste under samme tema på et av morgenseminarene på Juristkongress 2018 og på Juristforum i Harstad i april 2019.

Praktisk informasjon

Servering: Middag og drikke er inkludert i prisen, og serveres på hotellet etter foredraget

Målgruppe for forumet: Åpent for alle

Etterutdanning

Medlemmer av Advokatforeningen som deltar på arrangement i regi av Juristforbundet for å få etterutdanningstimer, må selv registrere dette på Advokatforeningens «Min side» eller selv holde oversikt over timene på annen måte. Husk å ta vare på dokumentasjon som invitasjon/program osv.

Tormod Heier