Seminar: Legal Tech - er vi klare for å bytte ut juristen med kunstig intelligens?

Foto: Britannia Hotel

Bedriftsjuristene og Tech Forum inviterer medlemmer i Trondheims-området til seminar og champagnesmaking på Britannia Hotel.

Start: 06.12 kl. 16:30
Slutt: 06.12 kl. 18:00

Britannia Hotel
Dronningens gate 5, 7011 TRONDHEIM
Påmeldingsfrist
03.12 kl. 12:00

Dette arrangementet er for bedriftsjurister/-advokater i privat næringsliv som ønsker å utvikle seg, lære mer, utvide nettverket og diskutere med andre jurister/advokater.

Hvilken nytte kan en internjuridisk avdeling ha av LegalTech? Er det bare å laste ned noe software, og så er du i gang? Hva trenger vi, hva trenger vi ikke?

I Finansavisen kunne du i høst lese om hvordan Nordic Semiconductor har tatt i bruk et program som vil lese konfidensialitetsavtalene, og dermed frigjøre tiden til internjuristen;
«Børsrakett bytter ut advokat med kunstig intelligens». Var det så enkelt? Ble advokatens jobb byttet ut og hvordan fungerer dette i praksis?

Disse spørsmålene og flere ønsker Tech Forum og Bedriftsjuristene å kaste lys over på Britannia Hotel i Trondheim 6.desember  – velkommen!

Program

Velkommen -  v/leder av Tech Forum Joachim Benno og leder for Bedriftsjuristene, Marianne Frydenlund

Nordic Semiconductor at a glance – Nordic Semiconductor er et av Norges ledende tech-selskaper, etablert i Trondheim i 1983 v/SVP Legal Affairs, Marianne Frydenlund

Oppdatering på LegalTech – Oppdatering på det nyeste som skjer på LegalTech om dagen v/CEO av Legal Lab AS og Compose Software AS, Frode Ettesvoll

Maigon – introduksjon til Maigon AB, hvilke løsninger selskapet tilbyr v/Head of Market, Knut-Magnar Aanestad

Praktisk gjennomgang av løsningen til Maigon med eksempel fra Nordic Semiconductor – introduksjon til gjennomføring av et LegalTech prosjekt, og bruken av verktøyet v/Senior Legal Counsel, Christian Skovly, Nordic Semiconductor

Etter det faglige programmet har vi gleden av å invitere til champagnesmaking hvor en av Britannias vinkelnere vil introdusere oss til Britannias egne champagner! Til vinsmakingen blir det servert litt fingermat. Vi håper jurister i Trondheimsregionen benytter seg av muligheten til å treffe nye profesjonskolleger, og danne nye bekjentskaper.

Praktisk informasjon
Skriv "Champagne" i kommentarfeltet hvis du ønsker å delta på champagnesmaking fra kl 18.
Arrangementet er gratis og kun for medlemmer av Juristforbundet.

Vi følger FHIs retningslinjer og råd for smittevern, og det er et maks antall deltakere på hvert arrangement. Vi har et stort lokale der vi holder god avstand til hverandre.

Obligatorisk etterutdanning ved fysiske arrangement
Arrangement i regi av Juristforbundet vil normalt oppfylle kravene til obligatorisk etterutdanning for Advokatforeningens medlemmer. Du kan selv velge om du vil registrere kursdeltakelsen på Advokatforeningens "Min side", eller dokumentere det på annen måte. Du må uansett ta vare på dokumentasjonen.

Kursnummer 2021992