Webinar: Skjevdeling og gjeldsavleggelse

Foto: Istock/anyaberkut

Juristforbundets Forum for Næringsdrivende ønsker velkommen til webinar med Kari Sandvand, advokat og partner i Advokatfirmaet Frøy AS. Webinaret er åpent for alle medlemmer i Juristforbundet.

Start: 09.04 kl. 08:15
Slutt: 09.04 kl. 10:15

Kursansvarlig
Eline Sekkelsten Østby
Mobil: +4798425700
Digitalt
DIGITALT
Ordinær pris: 600,-
Medlemspris: Gratis
Studentpris*: Gratis
Påmeldingsfrist
08.04 kl. 12:00
* Har du vært yrkesaktiv i mindre enn 5 år betaler du studentpris

Invitasjon og presentasjon fra webinaret:

Invitasjon

Presentasjon

Webinarets tema er skjevdeling og gjeldsavleggelse, og forholdet mellom disse bestemmelsene. Det vil være særlig fokus på hvordan rammelån/flexilån kan få uante konsekvenser dersom det foreligger skjevdelingsmidler, og rettspraksis om dette. Dette kurset berører tema som kan være nyttig også for de som ikke jobber med dette til vanlig.

Vi vil gå nærmere inn på:
El § 59 og 58, med fokus på litt praktiske beregninger i Excel, og særlig fokus på saker om flexilån og om det utgjør § 58, 3. ledd c gjeld.

• Gjennomgang av praktiske typetilfeller for skjevdelig med illustrasjon for hvordan du kan bruke regneark
  • Betydning av gjeldsavleggelse der det foreligger skjevdeling- mangler avklaring i Høyesterett vedrørende rammelån/ flexilån
  • Prosessuelle spørsmål som kan oppstå i domstolsbehandling av skiftespørsmål, etiske betraktninger

Om kursholderen
Kari Sandvand arbeider i advokatfirmaet Frøy AS og har lang erfaring med økonomisk oppgjør etter skilsmisse og samlivsbrudd. Hun har ført et stort antall kompliserte saker om skjevdeling i domstolen.

Praktisk informasjon
Webinaret er kun direkte (det blir ikke gjort opptak) og det er mulig å stille spørsmål til foredragsholder i chatten. Webinaret er gratis og kun for medlemmer i Juristforbundet. Lenke sendes de påmeldte dagen før.

For å få tilsendt kursbevis som kan benyttes til å dokumentere timer overfor Advokatforeningen må du delta på webinaret med fullt navn og være tilstede hele tiden. Ditt navn vil da være synlig for de andre deltakerne.

Kursnummer: 249054

Obligatorisk etterutdanning
Medlemmer av Advokatforeningen som deltar på arrangement i regi av Juristforbundet for å få etterutdanningstimer, må selv registrere dette på Advokatforeningens «Min side» eller selv holde oversikt over timene på annen måte. Husk å ta vare på dokumentasjon som invitasjon/program osv.