Varsling i praksis – hvordan fungerer reglene egentlig?

Foto: Istock/Katarzyna Bialasiewicz

Juristforbundet v/Arbeidslivsjuristene inviterer til ny faglig og sosial samling, hvor temaet er varsling etter arbeidsmiljøloven med utgangspunktet i en rapport som er utarbeidet for KS av Deloitte.

Arrangementet er nå åpent for alle medlemmer av Juristforbundet.

Start: 16.11 kl. 16:00
Slutt: 16.11 kl. 18:00

Kursansvarlig
Eline Sekkelsten Østby
Mobil: +4798425700
Legenes hus kurs- og konferansesenter
Christiania Torv 5, 0158 OSLO
Ordinær pris: 800,-
Medlemspris: Gratis
Studentpris*: Gratis
Påmeldingsfrist
02.11 kl. 12:00
* Har du vært yrkesaktiv i mindre enn 5 år betaler du studentpris

Dokumentasjon for registrering av etterutdanningstimer:

Invitasjon

Powerpoint-presentasjon

Bakgrunnen for rapporten var å undersøke kommuners og fylkeskommuners håndtering av varslinger, men funnene har overføringsverdi også til andre sektorer, og dette vil bli presentert under samlingen. Vi vil også ha en diskusjon/samtale med synspunkter fra arbeidstaker- og arbeidsgiversiden om hvordan utfordringsbildet er i forbindelse med varslinger og hvordan disse håndteres, bl.a et kritisk blikk på faktaundersøkelser.

Panelet består av:
Lill Egeland, partner i Simonsen Vogt Wiik
Solfrid Vaage Haukaas, advokat i KS
Tina Storsletten Nordstrøm, advokat og leder for advokatene i Fagforbundet

Arbeidslivsjuristene består av jurister som er ansatt i arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjonene og som har medlemskap i Juristforbundet. Foreningen er tilknyttet Juristforbundet-Privat. Foreningen legger til rette for gode faglige temaer, diskusjoner og nettverksbygging innenfor arbeidsrettsfeltet.

Vi legger opp til faglig innhold den første timen og deretter mulighet for sosialt samvær. Det vil bli servert tapas og drikke. Arrangementet er kostnadsfritt for Juristforbundets medlemmer.
Det er bindende påmelding etter påmeldingsfristen, og manglende oppmøte/avmelding etter frist belastes med 300 kroner.

Obligatorisk etterutdanning
Medlemmer av Advokatforeningen som deltar fysisk på arrangement i regi av Juristforbundet for å få etterutdanningstimer, må selv registrere dette på Advokatforeningens "Min side" eller selv holde oversikt over timene på annen måte. Bekreftelse vil bli sendt deltakerne etter endt arrangement. Husk å ta vare på dokumentasjon som invitasjon/program osv.

Kursnummer: 239115