Rett før jobb: Dekning av saksomkostninger etter forvaltningsloven § 36 - digitalt foredrag

Foto: iStock.com/neomistyle

Velkommen til det digitale frokostseminaret "Rett før jobb - Dekning av saksomkostninger etter forvaltningsloven § 36."

Start: 09.12 kl. 08:00
Slutt: 09.12 kl. 09:00

Digitalt
Påmeldingsfrist
08.12 kl. 12:00

Med konseptet "Rett før jobb" ønsker Forum for Privatansatte å belyse nyheter fra Høyesterett.
I løpet av en liten time - rett før jobb - inviterer vi til foredrag sammen med prosessfullmektig for vinnende part i en nylig avsagt Høyesterettsavgjørelse.

Advokat Sigrud Øyvind Kambestad fra Parat vil redegjøre for saken som ble vunnet i Høyesterett tidligere i høst.  NAV avslo å erstatte utgifter til juridisk bistand for et medlem av LO som etter klage fikk medhold i søknad om yrkesskadeerstatning. Begrunnelsen var at søkeren ikke hadde hatt noe økonomisk tap, fordi fagforbundet ikke krever dekning av medlemmet dersom medlemmet ikke får dekning fra motparten. NAV fikk medhold både i tingrett og lagmannsrett, men Høyesterett kom til motsatt resultat. Spørsmål om tolkning av forvaltningsloven § 36.

Om foredragsholder
Sigurd Øyvind Kambestad var advokat i LO fra 1994 til 2014, Partner i advokatfirmaet Grette fra 2014-2019 og har vært advokat i Parat fra 2019.  Han er medforfatter av kommentarutgave til arbeidsmiløloven og Interessetvist og arbeidskamp.

Praktisk informasjon
Foredraget er gratis og kun for medlemmer av Juristforbundet.
Lenke sendes de påmeldte dagen før. Foredraget er tilgjengelig i tre måneder.

Obligatorisk etterutdanning
På grunn av nye retningslinjer hos Advokatforeningen, gis det dessverre ikke etterutdanningstimer ved digitale arrangementer der deltakelse ikke kan bekreftes av oss. Juristforbundet jobber med en teknisk løsning som oppfyller kravene til Advokatforeningen.

Kursnummer 2020985