Byvandring og manuduksjon i rettshistorie

Foto: Jørn Øyrehagen Sunde
Professor Jørn Øyrehagen Sunde tar oss med på byvandring i Bergen sentrum med fokus på pensum i rettshistorie. Vandringen vil starte ved Håkonshallen i Bergen, gå videre til Bryggen, innom Tukt- og Manefakturhuset og avslutte ved Gulating.
Start: 27.05 kl. 16:45
Slutt: 27.05 kl. 18:15

Håkonshallen
Bergenhus Festning, Bradbenken, 5003 BERGEN
Påmeldingsfrist
27.05 kl. 12:00
Velkommen til byvandring i Bergen, med professor Jørn Øyrehagen Sunde som guide.

Byvandring er et eksamensrelevant tilbud for studentene på tredje kull i faget JUS 134 Rettshistorie og komparativ rett. Sunde er professor ved fakultetet og underviser i rettshistorie-delen av faget. Byvandringen vil derfor kun dreie seg om rettshistorie, ikke komparativ rett. Sunde vil ta dere med på en vandringen gjennom Bergen sentrum hvor det vil bli stopp på veien ved bygninger/steder som er av historisk betydning.

Arrangementet er åpent for alle jusstudenter og medlemmer av Juristforbundet. Medlemmer av Juristforbundet vil få prioritet i påmeldingen.

Det vil bli enkel servering.

Kursnummer: 2019964