Juristforum: Hva er viktig når du søker jobb?

Inger-Christine Lindstrøm, karriererådgiver, portrett

Foredraget vil bli holdt av Juristforbundets karriererådgiver Inger-Christine Lindstrøm, og vil dreie seg om jobbsøking.

Seminaret vil være nyttig både for deg som har en del erfaring som jobbsøker og deg som ikke har det.

Start: 25.09 kl. 08:30
Slutt: 25.09 kl. 09:45

Juristenes Hus AS
OSLO
Påmeldingsfrist
20.09 kl. 12:00
Kort om foredraget

Er du aktiv jobbsøker for tiden? Går du med planer om å søke ny jobb i nærmeste fremtid? Eller ønsker du bare å orientere deg, og vite mer om hva som øker sjansene dine for å få jobbtilbud? Hvem får jobben, og hvorfor?

Juristforbundets egen erfarne karriererådgiver Inger-Christine Lindstrøm vi dele råd og tips som øker mulighetene dine i jobbmarkedet.

- Forberedelser til jobbsøking, hva bør du gjøre før du starter?
- Hvor finner du de ledige jobbene?
- Hvordan lese og forstå stillingsannonser
- Hva skal CV’en inneholde og hva er viktig i søknaden?
- Informasjonsinnhenting og oppfølging
- Intervjuet

Kort om foredragsholder

Inger-Christine er en erfaren foreleser. Hennes frokostseminar treffer alltid godt og er en populær møtearena i Juristforbundet. Lindstrøm har blant annet bred erfaring som karriererådgiver både for Juristforbundet sine medlemmer og i en rekke andre sammenhenger. Hun har erfaring som HR- og endringsleder, og har arbeidet med rekruttering.

Mer om Inger-Christine sin bakgrunn finner du på hennes LinkedIn-profil.

Praktisk informasjon

Sted: JUS-lab på Juristenes Hus, Oslo
Pris: Gratis for medlemmer | 400 ikke medlemmer (husk å fylle inn fakturaadresse hvis du ikke er medlem)
Servering: Det vil bli servert enkel frokost og kaffe/te
Målgruppe for forumet: Åpent for alle

Etterutdanning

Medlemmer av Advokatforeningen som deltar på arrangement i regi av Juristforbundet for å få etterutdanningstimer, må selv registrere dette på Advokatforeningens «Min side» eller selv holde oversikt over timene på annen måte. Husk å ta vare på dokumentasjon som invitasjon/program osv.