Shabana Rehman: Sterkt om personvern

Publisert 15.08.2017 13:00:00
Shabana Rehman innledet både personlig og sterkt om ungdom og personvern på nett på Juristforbundets temabrunsj under Arendalsuka. Over 40 inviterte gjester og lokale medlemmer fylte puben Lille Andevinge for både faglig og biologisk påfyll.

Blant ivrige deltakere på temabrunsjen var gatejurist Cathrine Moksness og hennes ledernettverk som satte stor pris på en prat med innleder Shabana Rehmann og Juristforbundets president Curt A. Lier (bildet).

Foredraget til Shabana Rehman ble livestreamet på Facebook og kan høres på Juristforbundets profil. Juristforbundet beklager at en feil på kameraet gjør at filmen kommer på en snei, men foredraget er verdt å høre uansett.

Juristforbundets delegasjon var på plass i Arendal allerede mandag ettermiddag. Det er nesten umulig å få billetter til den NRK-sendte partilederdebatten mandag kveld. Men Juristforbundts president og politiske stab hadde fått reserverte plasser og fikk med seg åpningen av valgkampen på nært hold.

Tirsdag etter lunsj fordeler delegasjonen seg på ulike debattmøter og seminarer for å få med seg meste mulig, bl.a. Adokatforeningens rollespill om en rettssak - "Straff som fortjent?".

AUG17
Når domstolenes frihet kolliderer med pressens frihet
RETTSSIKKERHETSKONFERANSEN: Da dommerne i britisk høyesterett fastslo at Brexit ikke var gyldig før parlamentet hadde gjort vedtak om det, ble de hengt ut i enkelte aviser som «folkets fiender». Da regjeringen drøyde med å ta dommernes uavhengighet i forsvar, haglet kritikken. Skal uavhengighet og frihet beskytte mot kritikk? Hvor langt kan ytringsfriheten tøyes?
AUG17
Se skattedebatten fra Arendalsuka!
"Legger vi til rette for skattesnusk?" var tittelen på debattmøtet som Juristforbundet og Econa arrangerte under Arendalsuka torsdag 17. august. Debatten ble live streamet og ligger fortsatt på Facebook, slik at alle kan få med seg bl.a. gründer Henning Holstad, skattedirektør Hans Chr. Holte og advokat Rene Ibsen.
AUG17
Skatteetaten - positiv byggmester eller grådig ulv?
Etter høyprofilerte nederlag virker det som Skatteetaten nå konsentrerer seg om småbedriftene. Der finner de alltid, og jeg mener alltid, formalfeil de kan slå ned på, og innbetalingskravene er nådeløse. Vi trenger en debatt om denne utviklingen.