Se skattedebatten fra Arendalsuka!

Publisert 24.08.2017 08:00:00
"Legger vi til rette for skattesnusk?" var tittelen på debattmøtet som Juristforbundet og Econa arrangerte under Arendalsuka torsdag 17. august. Debatten ble live streamet og ligger fortsatt på Facebook, slik at alle kan få med seg bl.a. gründer Henning Holstad, skattedirektør Hans Chr. Holte og advokat Rene Ibsen.

Debatten kan du se på Juristforbundets Facebook-profil.

Juristforbundets president Curt A. Lier og Econas adm. direktør Tom Bolstad var også med i panelet på Solsiden Brasseri ved Pollen i Arendal.

Henning Holstad spilte ut noen av sine synspunkter i en kronikk i Finansavisen allerede onsdag 16. august.

AUG17
Når domstolenes frihet kolliderer med pressens frihet
RETTSSIKKERHETSKONFERANSEN: Da dommerne i britisk høyesterett fastslo at Brexit ikke var gyldig før parlamentet hadde gjort vedtak om det, ble de hengt ut i enkelte aviser som «folkets fiender». Da regjeringen drøyde med å ta dommernes uavhengighet i forsvar, haglet kritikken. Skal uavhengighet og frihet beskytte mot kritikk? Hvor langt kan ytringsfriheten tøyes?
AUG17
Skatteetaten - positiv byggmester eller grådig ulv?
Etter høyprofilerte nederlag virker det som Skatteetaten nå konsentrerer seg om småbedriftene. Der finner de alltid, og jeg mener alltid, formalfeil de kan slå ned på, og innbetalingskravene er nådeløse. Vi trenger en debatt om denne utviklingen.
Shabana Rehman: Sterkt om personvern
Shabana Rehman innledet både personlig og sterkt om ungdom og personvern på nett på Juristforbundets temabrunsj under Arendalsuka. Over 40 inviterte gjester og lokale medlemmer fylte puben Lille Andevinge for både faglig og biologisk påfyll.