- Rettssikkerhet er kjerneverdien

Publisert 31.05.2017 12:30:00
– For Juristforbundet er rettssikkerheten kjerneverdien, og ett av de grunnleggende elementer som samfunnet vårt må bygge på, forteller forbundets president Curt A. Lier i et intervju med Akademikerne i anledning hovedorganisasjonens 20 års jubileum.

– Vi arbeider for at alle skal ha tilgang til nødvendig juridisk rådgivning og veiledning, uavhengig av økonomi og geografi. Det viktigste jurister gjør for samfunnet, er å tolke og gi råd om lovverket. Vi veileder og bistår enkeltpersoner og virksomheter i møtet med deres rettigheter og plikter, sier Lier.

Les hele intervjuet på Akademikernes nettsted.

Se Juristforbundets nyeste profileringsfilm, laget til intervjuet.

Se filmen der presidenten forteller hvorfor alle jurister bør være medlem av Juristforbundet.

Foto: Stig Jarnes

AUG17
Følg debatten i Arendal live!
"Legger vi til rette for skattesnusk?" er tittelen på debattmøtet som Juristforbundet og Econa holder under Arendalsuka torsdag 17. august kl. 18.00. Debatten blir streamet live, slik at alle kan få med seg bl.a. gründer Henning Holstad, skattedirektør Hans Chr. Holte og advokat Rene Ibsen.
AUG17
Skatteetaten - positiv byggmester eller grådig ulv?
Etter høyprofilerte nederlag virker det som Skatteetaten nå konsentrerer seg om småbedriftene. Der finner de alltid, og jeg mener alltid, formalfeil de kan slå ned på, og innbetalingskravene er nådeløse. Vi trenger en debatt om denne utviklingen.
Shabana Rehman: Sterkt om personvern
Shabana Rehman innledet både personlig og sterkt om ungdom og personvern på nett på Juristforbundets temabrunsj under Arendalsuka. Over 40 inviterte gjester og lokale medlemmer fylte puben Lille Andevinge for både faglig og biologisk påfyll.