International Negotiation Competition for Law Students til Oslo i 2017

Publisert 31.08.2016 14:30:00
«The INC wants to help law students practice negotiating techniques and strategies, develop communication skills, and enhance their problem solving skills.» - Jean Luc Delli, Managing Director of INC 2016.

Juristforbundet ser fram til å være vertskap for International Negotiation Competition for Law Students (INC) i 2017, som er finalen for vinnerlag fra nasjonale konkurranser. Konkurransen finner sted 27. juni-1. juli ved Universitetet i Oslo.

Snart 20 års erfaring i å utvikle praktiske forhandlingskunnskaper
INC startet i 1998 og er den eldste og mest kjente konkurransen som fokuserer på internasjonale juridiske forhandlinger for jusstudenter. Den tilbyr et unikt utdanningsprogram for internasjonal utøvelse av jus. Målet er også å tette eventuelle hull mellom teori og praksis for jusstudenter. I konkurransen vil to lag og to lag (som består av to jusstudenter hver) forhandle internasjonale transaksjoner eller løse internasjonale disputter med hverandre.

Over 100 deltakere fra 26 land
Konkurransen har som mål å utvikle profesjonalitet og forhandlingsevne blant jusstudenter og kommende jurister. Dommerne er advokater og juridiske eksperter fra næringslivet og akademia fra deltakerlandene. De gir verdifull tilbakemelding til de unge talentene samt avgjør til slutt hvilket lag som gjorde den beste jobben i å vise frem sine juridiske forhandlingskunnskaper. Over 100 juridiske talenter fra mer enn 26 land deltar, blant andre fra Australia, Canada, England og Wales, Frankrike, Tyskland, India, Japan, Polen, Singapore og USA.

Illustrasjon: Elenabsl

Kontaktperson i Juristforbundets sekretariat:

Michael J. H. Rummelhoff

Advokatfullmektig MNA/Seniorrådgiver
Seksjonskontakt for JF – Privat

Mobil: 99 64 75 99

International Negotiation Competition for Law Students in Oslo, 27th of June – 1st of July 2017
JAN17
The INC is the oldest and most renowned competition focusing on international legal negotiation for law students from all over the world. It offers a unique educational program for international legal practice.
Artikkel